В много икономически сектори пандемията създава по-големи количества отпадъци.
В същото време наскоро откритият у нас Hyatt Regency Sofia – част от световната верига Hyatt, въведе най-строгите си протоколи за сигурност и безопасност и заедно с това не увеличи нивата на замърсяване.
Решихме да разгледаме подробно политиките им за устойчивост, които гарантират едновременно петзвездно, но и образцово екологично преживяване на българския пазар…
От самото начало…
Според архитектите от ВАМОС, проектирали сградата на Hyatt Regency Sofia, изиcĸвaниятa нa хотелиерската верига зa ycтoйчивo cтpoитeлcтвo ca мнoгo виcoĸи и нa пpaĸтиĸa cъoтвeтcтвaт пo вcичĸи пoĸaзaтeли нa cвeтoвни cтaндapти ĸaтo LЕЕD и ВRЕЕАМ – ĸaчecтвo и пpoизxoд нa мaтepиaли, вpeдни eмиcии, cъбиpaнe нa вoди, oзeлeнявaнe, aĸycтиĸa, ocлънчaвaнe.
Bcичĸи инcтaлaции в Hyatt Regency Sofia, ĸaтo ĸлимaтични и вoдoпpoвoдни cиcтeми сa пpoeĸтиpaни тaĸa, чe дa бъдaт дoĸaзaнo oбeзшyмeни. Освен вътрешния двор, са богато озеленени и плocĸитe пoĸpиви на терасите на сградата. Специална технология осигурява прецизно управление на отопление, вентилация и климатизация във всяка една стая при оптимален разход на енергия и изцяло технологизирано. Благодарение на иновативните технологии за управление, разходът за електричество е намален с 25%, като в същото време въздухът във всички общи части е напълно пречистен.
Отпадъци
Hyatt Regency Sofia има специална система за разделно събиране на отпадъци, последвана от програма за рециклиране. В бара и ресторанта не се използват пластмаса и найлон – сламките са от метал и биоразградими материали, кутиите за храна за вкъщи и пликовете са хартиени с рециклирани капаци, а бюфетът се сервира в посуда/сервиз за многократно ползване.
За да постигнат минимално изхвърляне на храна, всички хотели от веригата работят с местни производители на продукти и различни хранителни банки и благотворителни организации.
До средата на 2021-а на глобално ниво веригата Hyatt въвежда и нови 3 мерки за намаляване на пластмасовите отпадъци от консумативи за лична хигиена и пластмасови бутилки за вода. В последните 10 години 34% от хотелите на световната верига са намалили отпадъците си с над 40%! А хотелите от веригата в региона на Европа и Близкия изток са намалили въглеродния отпечатък и консумацията на вода на посетител съответно с 36% и 34%.
Зареждане
Хотелът разполага с паркинг за своите гости, както и тези на бара и ресторанта. Една от екстрите в него са станции за зареждане на електромобили.
Технологии + COVID-19
Много от използваните до момента замърсители в хотелиерския бизнес са свързани с осигуряването на комфорт и удобство на гостите, както и впечатление за по-голяма чистота. Глобалният ангажимент за екологични практики на Hyatt обаче не противоречи, а даже допълва стриктната политика за безопасност в условията на пандемия. Мотото на програмата срещу COVID-19 e “Минимален контакт – максимална грижа” и Hyatt Regency Sofia използва технологоиите за сигурност и комфорт на ново ниво.
Гостите на The Revolutionary могат да разглеждат менюто на ресторанта изцяло онлайн през телефоните си. Вместо пластика-ключ за отваряне на стаята им в хотела, се използва собственият им мобилен телефон. В стаята през него могат да регулират температурата и осветлението и да се свържат с рецепцията без да докосват апаратурата в стаята. Сред услугите е безконтактен рум сервиз и храна за вкъщи. Разбира се, при подредбата на пространствата по време на срещи и мероприятия Hyatt Regency Sofia гарантира необходимата физическа дистанция.
Бъдещето
През следващата година глобалната хотелиерска верига ще представи следващия си хоризонт и мерки, свързани с дългосрочните цели за опазване на природата и усилията им да предотвратят климатичните промени, пилеенето на водни ресурси и прекомерното замърсяване с отпадъци, както и да подкрепят местните общности и бизнеси.