18.5 C
София

Каква суперсила стои зад йога?

Йога пренася човешкото тяло на място, където можем да си починем както психически, така и физически. Каква е суперсилата, която стои зад това?

Йога е практика за физическото тяло, която влияе благоприятно на всички основни системи в организма, особено на нервната, храносмилателната, отделителната и кръвоносната. Същевременно е начин забавим ритъма на мозъка, който вечно търси проблеми, които да реши.

През последните години научните изследвания доказват това, което древните йоги са знаели преди векове: че умствените ползи от йогата са безгранични.

Голяма част от хората дори и не предполагат, че йога помага да успокоим ума си. Тя помага при съсредоточаването върху дишането и движенията си и също така спомага за увеличаване на фокуса и вниманието в ежедневието ни.

Наскоро учените доказват, че ползите за ума от йогата са много по-големи. Според проучвания на Harvard Medical School, практикуването на йога помага за намаляване на симптомите на лошото психично здраве, като депресия, тревожност и посттравматично стресово разстройство (ПТСР).

Тя балансира емоциите и предоставя един нов подход за справяне със стреса, страха, гнева, яда и чувството за вина. Тази практика е пътуване към себе си, което ще допринесе не само за физическата ви сила, издръжливост и гъвкавост, но и за здравия ви и силен дух.

Според учените, продължителното практикуване на йога помага за намаляване на количеството кортизол – хормон, свързан със стрес и депресия в тялото.

Откритието на изследователите, всъщност е изумително:  практикуването на йога може да помогне на хората да облекчат стреса и да се справят със стресови ситуации по много по-положителен начин.

Изследването показва също, че йогата помага на тялото да развие сила, гъвкавост и баланс, както и да се подобри дишането, енергията, кръвообращението и сърдечно-съдовото здраве.

 Лекарите, кинезитерапевтите и физиотерапевтите по света препоръчват йога като начин за улесняване на физическата активност след травми и като начин за поддържане на физическа издръжливост за хора от всички възрасти.

Освен всички тези ползи, изследователите откриват, че практикуването на йога може да подобри метаболизма и да помогне за загуба на тегло, а симптомите на астма, безсъние, хронична болка и мускулно напрежение значително се подобряват с редовна практика. 

Както повечето видове спортове, така и йогата си има своите разновидности. За да разберете кой от всички стилове йога е най-подходящ за вас, ви препоръчваме първо да направите посещение в избрано от вас студио, където ще получите ценни съвети и наставления, за да не се нараните.

 Древната практика  влияе върху нашето духовно благополучие и мир със нашето вътрешно “Аз”.  Разбира се, тя е строго индивидуална за всеки човек и за това как се чувства, освен мисловно и физически, така и душевно. 

Точно за това днес ще ви разкажем за 7 от ползите на йогата за психическото и физическото ни здраве.

Подобрява гъвкавостта

Чрез различните пози в йога, мускулите се разтягат и тялото става по-гъвкаво. След известно време резултатът е на лице и можете да очаквате да придобиете гъвкавост в областта на таза, гърба, раменете и бедрата. Това е едно от лекарствата на тази практика, особено за хората в напреднала възраст, които прекарват повече време в седене, а това води до болки и неподвижност.

Подобрява стойката

Благодарение на гъвкавостта и силата, които йога изгражда, стойката ви се подобрява. За да поддържате всяка поза се нуждаете от основните си мускули, именно те развиват ядрото, а с по-силно ядро е по-вероятно да имаме правилна стойка в седнало и в изправено положение. Освен това, йога помага на вашата телесна осъзнатост – по-лесно ще забележите, когато позата не е правилна и се изгърбвате.

Увеличава мускулния тонус

Благодарение на силата, която получаваме от йога, можем да очакваме резултат и повишен мускулен тонус. Другата полза е, че тя помага да се оформят дълги стройни мускули в краката, ръцете, гърба и корема.

Помага при отслабване

Затлъстяването е сериозен здравословен проблем. Хубавата новина е, че практикуването на йога прави хората по внимателни и в унисон с телата си. Благодарение на това, те са по-чувствителни към глада. Интуитивното хранене насърчава присъствието в момента, докато се храним. Интересно е, че вниманието ни към храната вече става по-чувствително. Някои проучвания показват, че йога може да се използва за насърчаване на по-здравословно хранене.

Повишава качеството на съня

Проучванията показват, че практикуването на йога в дневния ни режим може да помогне за насърчаване на по-добрия сън. Доказано е, че йога увеличава секрецията на мелатонин – хормон, който регулира съня и будността. Освен това тя има значителен ефект върху тревожността, депресията, хроничната болка и стреса.

Подобрява здравето на сърцето

Според изследвания, йогата може да помогне за подобряване на здравето на сърцето и намаляването на няколко рискови фактора за сърдечни заболявания. Някои изследвания предполагат, че включването на йога в здравословен начин на живот може да помогне за забавяне на прогресирането на сърдечните заболявания. 

Намалява стреса и тревожността

Както вече споменахме, йогата помага на нашата психика и  това как се чувстваме. Тя е известна със способността си да облекчава стреса и да насърчава релаксацията.  

Нашият съвет към вас е да се пренесете в света на йогата и да откриете атмосфера, която позволява напълно да се изключите от околния свят и наистина да вникнете в практиката. Препоръчваме да отделяте един час на съзнанието и тялото си поне веднъж в седмицата!

Подобни новини

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

12,996FansLike
- Advertisement -spot_img

Последни новини