-7.1 C
София

Дезодорантите Old Spice и Secret спират да създават отпадъци

От доста време сме свикнали да изискваме от предпочитаните от нас марки да ни осигуряват надеждни, безопасни и качествени продукти, но днес от тях очакваме още повече – устойчивост.

Old Spice и Secret, собственост на Проктър и Гембъл (P&G), са първите (според тяхното съобщение) водещи марки които предлагат стик дезодоранти в опаковки без съдържание на пластмаса, направени изцяло от хартия. В комбинация с представените малко по-рано през годината антиперспиранти в опаковки за многократна употреба, това може да се окаже важна крачка в намаляването на пластмасовите отпадъци, защото P&G са един от водещите замърсители сред големите компании.

Тези нови линии продукти на двете марки ще са в хартиени опаковки, изработени от дървесина от гори, сертифицирани от FSC (Съветът за управление на горите – определя стандарти за горски продукти, независимо удостоверява, че тези стандарти са спазени, и поставя етикети на продуктите, които отговарят на условията) и ще са от поне 90% рециклирана хартия или в опаковки за многократна употреба. Тубите за многократна употреба все пак са пластмасови, но пълнителите им са без никакво съдържание на пластмаса и отново в FSC-сертифицирани пакети.

Новите дезодоранти нямат големи разлики с познатите ни досега и се употребяват по същия начин. Отново избутваме долната част, за да се покаже продуктът, но сега вече може да се използва цялото съдържание на тубичката, преди да се даде за рециклиране или компостиране.

Тестовото пускане на хартиените дезодоранти през май 2020 г. е било успешно и това дава ход на значително по-голяма кампания днес. В началото продуктите ще се предлагат в големи вериги в САЩ, Канада и Великобритания, но от компанията казват, че ще продължат да разширяват новото пакетиране сред продуктите си и ще се стремят в кратко време да достигнат по-голяма част от пазара.

„Ако заменим 10% от сегашните ни опаковки на дезодоранти с такива от рециклирана хартия или друг устойчив материал, можем да елиминираме до 1,5 милиона паунда (фунта) пластмасови отпадъци годишно“, каза Анитра Марш, представител на P&G. „Това е само един от примерите за това как се опитваме да направим разлика и да построим едно устойчиво бъдеще“.

Въпреки хубавите думи и големите планове на компанията, ефектът от действията им е толкова сериозен, защото те все още са един от водещите производители на пластмасови отпадъци. P&G управляват още редица големи марки като Pampers, Luvs, Head & Shoulders, Gillette и много други, при които все още не се взимат необходимите мерки, за да се намали замърсяването.

Също така Secret и Old Spice имат и други сериозни проблеми освен пластмасата като например, че все още се тестват върху животни. Развъждането на животни с цел тестване на химикали върху тях и последващото им умъртвяване въобще не могат да се свържат с устойчивост. Повечето потребителите, които силно се вълнуват от намаляването на отпадъците, ще се вълнуват от тестването върху животните, така че те едва ли са основната целева група на продуктите.

На пазара се предлагат дезодоранти, които не съдържат пластмаса, но освен това са органични, не са изпробвани върху животни и са считани за веган (например предлаганите на plasticfreelife.bg), и се появяват нови такива марки като стартиралата през април Wellow. 

Преминаването Secret и Old Spice към модел без отпадъци обаче е важна крачка в правилната посока. Основно защото показва желание на P&G да започнат да се съобразяват с потребителите и може да доведе до подобни промени в още по-голяма част от продуктите им. Техните действия е вероятно да спомогнат и други големи марки да се устремят към устойчивостта, за да не изостанат зад конкуренцията. Те също така са познати и достигат до много повече хора от малките марки с продукти, по-добри за околната среда.

За човек, свикнал да пазарува в големите вериги, ще е по-лесно да открие техните продукти и те могат да са първата му крачка към един малко по-устойчив начин на живот. Това би отворило вратите за „новобранци“ да потърсят след това по-добри и специализирани натурални, незамърсяващи природата продукти. Макар че има още много какво да се желае, е добре, че големите марки започват да догонват тенденциите и са се насочили към природосъобразно пакетиране на продуктите си.

 

Автор: Иван Маслинков

Подобни новини

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

12,996FansLike
- Advertisement -spot_img

Последни новини