18.5 C
София

Разходките през зимата и ползата им за нашето здраве 

Знаете ли, че разходките през зимата могат да бъдат особено полезни за нашето здраве?

Всички спортуващи знаят, че активното движение  калява тялото и повдига духа. Поради ниските температури навън през зимата, сме склонни към ограничаване на движението си в ежедневието, а това оказва негативен ефект върху имунитета на организма. Затова е нужно е да се опитваме да спортуваме по няколко пъти в седмицата, както и да не ограничаваме напълно разходките си, въпреки студеното време навън.

Според  American Journal of Human Biology, хората могат да изгарят с до 34% повече калории, когато се разхождат в студено време, отколкото при по-меки условия. Не е ли това добра мотивация да се разходим в планината например?

Това е така, тъй като  тъпченето през снега  и  проправянето на път през  вятъра, изисква разход на много повече енергия, отколкото спокойната разходка в парка през един слънчев и приятен ден, например. 

Тук е момента да зарадваме и всеки от  вас, който  иска да отслабне  без помощта на големи усилия. На студени температури, дори човек да стои на едно място в продължение на 3 часа, то организмът му изгаря 250 ккал. Това се дължи на факта , че в такива ситуации телесната енергия се изразходва за затопляне на тялото. 

 Друга полза от студеното време е влиянието му върху имунитета. Имунната ни система може да се активира при излагане на студ, което повишава способността ни да се борим с инфекциите, пише pubmed.ncbi.nlm.nih.gov.

Според друго изследване в onlinelibrary.wiley.com, ниските температури могат да подобрят и когнитивните ни функции.

Ако се мъчите да се съсредоточите, докато работите от вкъщи и едновременно с това жонглирате с грижите за децата, излезте за една бърза разходка навън! Това ще ви помогне да изчистите съзнанието си. 

Препоръчително е да извършваме аеробни упражнения между 150 до 300 минути седмично или това се равнява на минимум 30 минути бързо ходене, пет дни в седмицата. 

Освен, че разходките са полезни за нашия имунитет, през студените дни те облекчават подуването на крайниците, болките в ставите и артрита. 

Студът, обаче, свива кръвоносните съдове, което  може да е проблем за хората със сърдечно-съдови проблеми. Най-ефективният  начин да намалим риска от такива проблеми през зимата, е движението и редовните физически натоварвания. 

За хората, които не могат да посещават редовно фитнеса, не е и нужно да го правите и да прекарвате часове наред в него. Разходката е достатъчно полезна. Достатъчни са само няколко минути упражнения, за да се разширят периферните кръвоносни съдове и да се подобри кръвообращението. 

Разбира се, както знаете, в живота всичко трябва да бъде умерено. Разходките също трябва да са умерени и да не се допуска измръзване. Предполага се, че минусовите температури пречат на много от вирусите да виреят и пречистват въздуха от много болестотворни бактерии. Организмът произвежда повече интерферон, подобряват се и нивата на левкоцитите.

Доктор Янка Божкова препоръчва да се възползваме от зимата, защото това е сезонът , в който тялото се закалява. Това е и начинът да сме готови за пролетта, защото тогава имунната ни система е най-уязвима и с пробуждането на природата сме по- изтощени. С настъпването на пролетта,  полезните минерали и витамини в тялото намаляват и единственият начин да предотвратим това е като се възползваме от зимния сезон и намираме време за разходки, за да заздравим своя имунитет.

Семейният лекар, споделя още, че за закаляването е нужна и диета освен разходки. Божкова препоръчва да се намали месото до два пъти в седмицата и да се наблегне повече на плодове, чай, ядки и на  “напитката на боговете”- червеното вино. То е изключително богато  на антиоксиданти, полезни за тялото.

Нашият съвет е да се грижите добре за себе си и вашето здраве. Наслаждавайте се на зимните разходки, калявайте се, дишайте чист въздух, хранете се здравословно и не забравяйте, че понякога е нужно твърде малко, за да бъдем щастливи. Не е нужно да губим време и да правим излишни разходи във  фитнеса. Той не е единственото място, където можем да се грижим за тялото и здравето си.  Излезте навън, вземете с вас децата  и кучето, което ви чака с нетърпение за разходка и просто се наслаждавайте на времето.

***
Редактор: Пламена Сутева

Подобни новини

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

12,996FansLike
- Advertisement -spot_img

Последни новини