3.6 C
София

Как веган козметиката промени индустрията

Кои продукти за красота са веган и как потребителите стимулират иновациите в чистата и органична козметика?

Веганството не е просто специален хранителен режим, а философия и начин на живот. Обикновено хората го асоциират с храната и по-конкретно с изключването на животински продукти от менюто. Веганството обаче все повече се разпространява като тенденция, която не е изцяло и само свързана с храната, която консумираме, но и с продуктите за красота, които използваме в ежедневието си. 

Редно е да се замислим какво точно нанасяме на лицето си всяка сутрин. И не… не става дума за марката или вида на продукта за кожа, а за съдържанието му (с което може би много малък процент от нас са запознати). Ако само обърнем повечето си кремове и лосиони и прочетем написаното с малък шрифт на тях, ще открием, че всички те всъщност съдържат ланолин. Именно това вещество поддържа мекотата на кожата ни. Но наясно ли сме, че то всъщност се добива от овча вълна. Наясно ли сме, че любимите си шампоани и червила дължим на множество животни и насекоми. 

В това ли се състои красотата на природата ни?

За щастие, през последните години се наблюдава положителна промяна – хората все повече започват да осъзнават значителните предимства на веганската козметика и тя изключително бързо набира популярност сред потребителите. Продажбите на веган продукти за красота във Великобритания са нараснали с 38% през 2018 г., а проучванията на Vegan Society показват, че около 60% от британците са се насочили към изцяло веганска козметика, която освен че не съдържа животински продукти, не е и тествана върху животни. Същевременно, по данни на Google търсенията за “веганска красота” в Обединеното кралство се удвояват всяка година от 2012 г. насам. Изглежда, че тази тенденция не показва признаци на отслабване, а напротив – марките все повече експериментират с иновативни и нестандартни козметични продукти, с които да задоволят потребителите си. 

Международният гигант в производството на козметика – The Body Shop представи нова серия от вегански млека и лосиони за тяло през 2018 г. и същата година продаде над 3 милиона веган козметични продукти. Компанията е водеща сила в „етичното“ пространство за красота, а генералният й директор  неведнъж е изтъквал, че поддържането на еднакво висок стандарт на вегански и на не-веган продукти, е от ключово значение. Той отдава явното подобрение в индустрията за красота на разнообразните научни изследвания и развитието на нови технологии, които дават голяма свобода на производителите.

Тук е момента да отбележим, че много хора държат козметиката, която използват, не просто да не съдържа никакви животински продукти (пчелен восък, мляко, белтъци, мед, колаген и др.), но и да не е тествана върху животни. Масово потребителите избират да обърнат гръб на неетичните търговци, които не се съобразяват с второто изискване. 

Известната компания Lush, последвала примера на The Body Shop, също се стреми да сведе до минимум използването на животински продукти, като при линията за грижа за косата 80% от козметиката е веган, а при линията за грим – 100%. Хубавото е, че всички тези веган продукти стават все по-достъпни за хората. Допреди няколко години, те бяха ограничени до специализирани магазини, а сега се предлагат много по-ясно, тъй като марките полагат значителни усилия да ги лансират на пазара. Някои от големите производители дори поставят указателни табели в магазините си с цел да насочат клиентите именно към веганската серия продукти. Главната идея на компаниите е да произвеждат богато разнообразие от продукти и по този начин клиентите да не чувстват, че жертват качеството, когато си купуват веган козметика. 

Директорът на козметичната компания Hourglass споделя, че думата „веган“ е най-търсената в уебсайта на марката. Това е поредната индикация, че действително има сериозен интерес към веганските продукти за красота и за да окуражи тази положителна тенденция, Hourglass стартира кампания. Кадрите на хора и коне имат за цел да покажат човечността в очите на животното и по този начин да насърчат потребителите да се замислят преди да си закупят козметика, съдържаща животински продукти.

Според британската благотворителна организация WRAP в момента Великобритания произвежда 10,2 милиона тона хранителни отпадъци годишно и именно това подтикна британската марка веганска козметика FRUU да разработи първите в света балсами за устни, направени от плодове в излишък.

Балсамът за устни на FRUU е направен от съставки, извлечени от изгнили плодове и неизползвани плодови семена/ядки (масло от манго/авокадо/семена на диня и лимон). Тази нестандартна идея е доказателство, че  иновациите невинаги са пряко свързани с голям бюджет. Балсамът е ръчно изработен в цеха на FRUU, а бъдещите планове на компанията включват кремове за ръце и маски за лице. 

Подобни идейни проекти във веган индустрията за красота ни предоставят възможността да направим съзнателен избор, който да е в полза както на самите нас, така и на животните, и околната ни среда. Веган пионерите ни показват, че етичната козметика е възможна и това може само да ни радва. 

Изготвил: Ралица Йолова

Източник: Marketingweek

Подобни новини

Еко организации: Храна, не война

Коя е Вашата организация и с какво се занимава? Храна, не война - София работи с хора в затруднено положение в столицата. Борим се с...

6 невероятни еко технологии, за които не бяхте чували

Еко технология е всеки подход, който има за цел устойчивото потребление на ресурсите на планетата, които човечеството черпи. С помощта на такива подходи се...

Топъл обяд получиха 1565 души в нужда

По време на втората вълна на кампанията „Не изхвърляй, помогни!“ бяха събрани 1136 кг дълготрайни хранителни продукти. Това количество е достатъчно за приготвянето на...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

12,884FansLike
- Advertisement -

Последни новини

Еко организации: Храна, не война

Коя е Вашата организация и с какво се занимава? Храна, не война - София работи с хора в затруднено положение в столицата. Борим се с...

6 невероятни еко технологии, за които не бяхте чували

Еко технология е всеки подход, който има за цел устойчивото потребление на ресурсите на планетата, които човечеството черпи. С помощта на такива подходи се...

Топъл обяд получиха 1565 души в нужда

По време на втората вълна на кампанията „Не изхвърляй, помогни!“ бяха събрани 1136 кг дълготрайни хранителни продукти. Това количество е достатъчно за приготвянето на...

Устойчивата трансформация на „Boom“ фестивала

Сигурни сме, че за всички нас пандемията е едно огромно предизвикателство, което почти изцяло е завладяло ежедневието ни. Надяваме се с тази статия поне...

Красотата продава храната

Пред зеленчуковия щанд в магазина съм. Много ми се хапва салата от ряпа. Хрупкава, сочна, полезна. Дойдох специално за нея. Само че от доста...