12.3 C
София

5 трика, с които да отслабнем (извън диетата и движението)

Празници, празници и накрая винаги имаме някое кило отгоре. Добавете пандемията и работенето у дома по пижама. Най-отгоре – тази зима и нейният студ, който така приканва към време, прекарано вкъщи с чаша чай сутрин и чаша вино вечер. 

Но лятото ще дойде (макар да излежда, че е толкова далече). И дори да сте нарушили вечното обещание “от първи януари ще отслабвам!”, никога не е късно да започнете сега! А основното всички го знаем: по-малко вредна храна и напитки и повече движение. Но днес ще Ви представим и още 5 трика, които ще Ви помогнат да се чувствате неотразими, когато дойде време да си носим банските: 

1. Плодове

Всички знаем колко са полезни плодовете. Пълни с витамини, толкова разнообразни и вкусни – те винаги са добър избор, когато сме на диета. Но освен, че са идеалният заместител на вредните сладкиши между храненията, те могат да ни накарат да ядем по-малко. Националният университет на Малайзия е провел експеримент с млади мъже с индекс на телесна маса в границите на нормалното (21.2 ± 1.5 кг/м2). Участниците били разделени на две групи. Половината от тях приемали по 120 грама червена ябълка преди и след хранене, а контролната група спазвали ежедневния си режим. След многократни опити, експериментът доказал, че хапването на плод преди и след ядене намалява приема на калории със средно 18,5% (166 ккал). 

Знаете ли, че 1 шоколад се равнява на калориите от 1 килограм червени ябълки? 

2. Офлайн

Колко е хубаво да хапвате вкусно ястие, докато гледате любимия Ви сериал! За съжаление, е и толкова пречещо за постигане на перфектната фигура. Докато следите поредната сюжетна линия и сте потънали във въпроса “Рос и Рейчъл бяха ли в почивка (on a break)”, не обръщате внимание на вкуса на храната, на нейния аромат и на количеството, което приемате. Навикът да гледате телевизия или да скролвате из телефона Ви може да доведе до изяждането на 30 до 60% повече от необходимото. Мозъкът Ви просто не успява да регистрира всичко и да Ви каже, че вече сте се заситили. 

3. Храна за очите

Сигурно сте чували, че човек се храни и с очите. А всъщност е толкова лесно да ги заблудите. Ако ядете в по-малка чинийка е много по-възможно да приемете и по-малко храна. Визуалният ефект е достатъчен. Виждайки пълна посуда пред себе си, това е достатъчно на мозъкът да смята, че количеството е голямо и че то ще Ви засити. Също така научно е доказано, че не можем да преценим колко качествена е дадена храна само по вкуса й, но за сметка на това винаги приемаме красивата храна като по-вкусна и удовлетворяваща!

4. Неудобно, но осъзнато

С коя ръка се храните? Другия път пробвайте с другата. Този трик отново се свързва с навика ни за ядене. Дотолкова сме свикнали да го правим машинално, че дори и без работещ телевизор срещу нас, всичко е автоматизирано. Университет от Южна Калифорния е провел експеримент. На група от хора били дадени пуканки, като инструкциите били да използват неудобната си ръка. По-осъзнатото хранене довело до това те да ядат по-малко количество. 

Вариация на този трик е яденето с клечки. Вниманието, което ще отделяте за всяка хапка ще я направи много по-обмислена и ще ви помогне да намалите приеманите калориии.

5. Специални очила

Преди няколко години в Япония изобретяват очила за сваляне на килограми. А каква е тайната им? Сини лещи! Знаем, че звучи странно, но зад избора на откривателите стои непоклатима логика. 

По принцип има цветове, които подсъзнателно ни карат да огладняваме. Такива са жълтото и червеното. Не случайно повечето марки за хранителни стоки поставят точно тях в логата си – Макдоналдс, Фантастико, Хесбургер, Хепи, Маги, Прингълс, КФС, Нутела и т. н. Мозъкът ни автоматично свърза червеното и жълтото с узрели плодове и време за ядене! По същия начин има и цветове, които не ни навяват чувство на глад, а именно обратното. Ние не асоциираме синия цвят с ядене и той даже може да намали апетита ни. И именно затова е избран. Виждането на ястието си в непримамливия и необичаен цвят ще Ви накара да ядете по-малко. 

Следващият понеделник не е толкова далече, но не си казвайте, че от него вече започвате да отслабвате. Днес също е добър ден за да се храните по-здравословно и да сте по-здрави и щастливи. Навън вали сняг, но лятото е все по-близо с всеки изминал ден! 

Прочети още:

Колко калории да изгорим, за да отслабнем 1 килограм? 

4 основни упражнения, с които да влезем във форма

5 лесни начина да забързаме метаболизма си

Подобни новини

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

12,996FansLike
- Advertisement -spot_img

Последни новини