18.5 C
София

3 факта, които трябва да знаете, когато искате да отслабнете

Факт е, че много от хората, които искат да отслабнат, не успяват да го направят. Една от основните причини е, че те губят мотивация по време на процеса и това води до връщане към стария начин на живот. Наистина, когато видим неудовлетворителни резултати след стриктни дни на диета, е лесно да се откажем. Звучи ли ви познато?

А понякога е достатъчно просто да знаете малко повече за принципите на отслабването. Днешните ни 3 факта могат да променят резултата при следващия ви опит за борба с излишните килограми.

  • Загубата на килограми не е постоянен и равномерен процес

Колкото и да искаме постоянно да отслабваме с еднакво и бързо темпо, това просто не е физиологично възможно. Истината е, че теглото ви може да варира с до 5 килограма поради фактори като хидратираност на организма, приета храна за деня, хормонално влияние. Може да се окаже, че въпреки диетата сте качили килограми, но това не трябва да ви отказва. С постоянство и търпение резултатите ще дойдат. Често се среща и бързото сваляне в първоначалните седмици и застоя след това. Това, така наречено “плато”, също е нормално. Повтаряйте си, че правите правилното нещо за здравето и тялото си! 

  • Свалянето на килограми не е равно на сваляне на мазнини

Целта ви не трябва да бъде числото, което е върху кантара. Резултатът, който реално искате да постигнете, е намаляването на процента мазнини. Свалянето на килограмите може да се постигне сравнително лесно с приемане на малко храна и правене на продължително кардио. Но, повярвайте ни, това няма да доведе тялото ви до начина, по който искате да изглеждате. С такъв изтощителен режим ще  загубите и мускулна маса, която се нуждае от пълноценно хранене. Освен това гладът, който ще изпитвате, бързо ще ви откаже и най-вероятно скоро ще посегнете отново към хладилника и вредните навици.

За дългосрочен ефект трябва да се разделяте с мазнините в тялото си бавно и постепенно. И не залагайте само на кардио – тренировките с тежести ще поддържат мускулите ви и ще оформят тялото ви. Освен упражненията е важен и хранителният ви режим и особено – приемът на протеини. Изследване от 2018 е показало интересни резултати. В него избраните за тестване лица били разделени в 2 групи. Първата намалила приема си на протеини от 1,4г/кг телесна маса на 0,8г/кг. Другата група го увеличил от 1,4г/кг до 2,2г/кг. Всички участници запазили тренировъчните си режими непроменени. В следствие вариацията на стойностите на протеините, първата група приемала дневно с 300 калории по-малко от преди, а втората с 250 повече. Но интересното е, че след 8 седмици, въпреки по-големите количества калории, участниците от първата група били свалили много повече мазнини и били изградили повече мускули от тези във втората. Последващи изследвания потвърдили резултатите. Така че, запомнете – не трябва да гладувате! Нужно е да ядете разумно. 

  • Всяко тяло е уникално

Малко хора знаят, че в мастните ни клетки има два вида рецептори. “Лошите” алфа рецептори казват на тялото ни да складира мазнините. При жените те са най-концентрирани в бедрата и кръста (поради фактори, свързани с износването и раждането на деца), а при мъжете в областта на корема (предпазващи вътрешните органи). “Добрите” бета рецептори правят обратното. Те подтикват изгарянето на мазнините. Поради тези два вида рецептори имаме области, в които все искаме да отслабнем още и е толкова трудно. Много изследвания са доказали, че няма упражнения, с които да свалите от една конкретна част от тялото ви. Избягването на въглехидрати след 18:00 часа, специални “вълшебни” храни, кардио рано сутрин – нищо от това няма да помогне директно върху проблемните зони. А решението е само едно. Търпение и постоянство и след време ще видите промяна в цялото си тяло. 

Цифрите на кантара не са най-важното! Ако се чувствате добре, ако харесвате тялото си повече, ако сте по-енергични и силни, ако сте направили положителни промени в начина си на живот, значи сте на правилния път! 

Виж

5 трика, с които да отслабнем (извън диетата и движението)

или

5 необичайни съвета за изгаряне на калории без тренировка, или диета и колко ефективни са всъщност

 

Снимки:

https://unsplash.com/photos/__QqvTI5Edc

https://unsplash.com/photos/5jctAMjz21A

https://unsplash.com/photos/erUC4fTtCuo

https://unsplash.com/photos/ZSpkUThb7qk

 

Подобни новини

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

12,996FansLike
- Advertisement -spot_img

Последни новини